Skip to main content
ActieonderzoekNieuws

De stakeholders bij jouw actieonderzoek in kaart brengen

Door 24/01/2024februari 4th, 2024Geen reacties1 min leestijd

Een aantal weken geleden schreven we over de participatieladder om de betrokkenheid van je stakeholders te bepalen. We kregen daarna de vraag: “maar hoe bepaal je dan wie je stakeholders zijn?” Goede vraag, want je start eigenlijk eerst met het in kaart brengen van je stakeholders. Een goede methodiek daarvoor is stakeholdermapping. Je tekent 3 cirkels om elkaar heen waar je je stakeholders in gaat plaatsen. Dit kun je op een groot vel papier doen met post-its. In de middelste cirkel komen de stakeholders met een groot belang bij jouw actieonderzoek/project, in de buitenste cirkel plaats je de stakeholders met een laag belang. Zo maak je inzichtelijk wie er nodig zijn bij jouw vraagstuk.

Wil je aan de slag met stakeholdermapping? Kijk dan verder op de pagina ‘Methodieken en werkvormen’: daar staat ‘ie namelijk uitgebreid beschreven. Succes!

Laat een reactie achter